Thursday, July 9, 2009

Ijtimak Malaysia 2009

Rasanya masih belum terlambat untuk menjemput semua muslimin ( lelaki sahaja ) untuk hadir ke Ijtimak Malaysia 2009 yang akan berlangsung pada 9-12 Julai 2009( Khamis - Ahad ni- esok lah tu )di Tanah Lapang Belakang Masjid Kuarters KLIA. Khabarnya 1st Ijtimak Malaysia berlangsung 27 tahun dulu ( mak aii..tak sekolah lagi saya nih ). Ini kali kedua dan perhimpunan ni perhimpunan atas maksud agama yang mana selama 4 hari berlangsung, amal-amal ( solat fardhu, sunat, zikir, bacaan al-Quran, majlis taklim taklum ) dihidupkan secara berjemaah supaya dapat menarik rahmat Allah s.w.t. Selain dari amal2 tersebut, bayan ( ceramah agama ) oleh maulana2 yang hak dan ikhlas juga akan diadakan setiap hari. Tujuan dan sedikit laporan boleh refer sini:

http://ziarah76.blogspot.com

http://azharjaafar313.blogspot.com

http://krenmaut.blogspot.com

http://ummu-fatimah.blogspot.com

Ijtimak ini merupakan perhimpunan agama yg terbesar di Malaysia yang kini ( malam ni khabarnya ramai yg akan datang. )sedang hangat diperkatakan dan ditunggu2 oleh jemaah usaha iman dan amal ( jemaah dakwah atau tabligh ). Dijangka 100,000 org hadir dari dlm Malaysia dan seantara dunia. Tapak je dah 100 ekar. Suami saya dah sampai tapak Ijtimak ptg td melaporkan, rata2 yg hadir semua bersemangat.

Esok masa yang ditunggu2 sudah tiba. Dengan ini kepada sesiapa yang masih berada di rumah atau masih terfikir2 apa itu Ijtimak, marilah hadir dan rebutlah manfaat serta rahmat Allah yg turun mencurah2 bagai hujan turun dgn lebatnya.

Bagi ahlia ( isteri jemaah dan sesiapa yang berkenaan ), marilah kita juga turut serta ( di rumah sahaja ) meningkatkan amalan kita supaya Ijtimak dapat berjalan dengan lancar. Janganlah pula kita pun nak gi sama nanti mengganggu keberkatan dan rahmat yang turun semasa Ijtimak sedang dijalankan. Untuk lebih faham, kita baca kak ummi-ali punya posting.. kena baca nih supaya faham

http://umi-ali-surahsirahsarirah.blogspot.com

Insya Allah, apa yang baik kita sampai2kan. Jangan ada yang ketinggalan. Rebutlah peluang selagi nyawa masih dikandung badan. Takut nanti bila dah meninggal menyesal..

Nak tengok gambar persediaan Ijtimak Malaysia leh refer this blog:

http://2dancingprincess.blogspot.com

http://rahba81.blogspot.com

Semoga apa yang kami war2kan mendapat redho dari Allah s.w.t. dan semoga tangisan2 malam kami diterima Allah s.w.t dan menjadi asbab tersebarnya hidayat seluruh alam. Insya Allah.

4 comments:

Anonymous said...

Saya baru balik menghadiri ijtimak ni...

Semoga nasihat2 ulama dijelmakan dalam tindakan dan amalan dalam kalangan usahawan agama.

p.s.: Saya baru balik dari medan Ijtimak. Tgh online kat Golden Lounge, KLIA... tunggu flight.

p.p.s.: Ehh.. Ada jugak ke orang tabligh yang naik flight business class? :-) Ingatkan orang tabligh ni tinggalkan dunia kerana kejar akhirat...

izat said...

Salam,

Anonymous,

My hubby pun on the way back..tadi tangguh 40 hari kat tpk ijtimak.

Tak sabar tunggu karkuzari..

p.s: ahlia tak sabar nak tunggu tuh..

Umma-ali said...

Assalamualaikum,
Alhamdulillah dah byk karkuzari ijtimak kita dpt, sama2lah kita manfaatkan dgn tmbh korban atas agama Allah swt.Semoga hati2 mereka yg hadir di ijtimak di penuhi dgn fikir risau ummat Nabi saw di akhir2 zaman ni...jzkillah izat siap war2kan posting akk, semoga ramai yg dpt manfaat terutama akk sndiri yg serba lemah.Harap2nya kita dpt adakan lagi ijtimak tiap2 thn agr dpt satukan ummat dgn usaha kenabian. Semoga Allah terima usaha kita yg sdikit ni,tp yg penting bkn usaha di blog je, kita kene turun padang buat usaha agar ramai lagi wanita2 di luar sana dpt amal agama dlm hidup seharian...

izat said...

Assalamualaikum kak umi-ali,
Benda baik dan berfaedah kita kena war2kan..
Semoga kita dpt manfaat dr ijtimak tu ye kak..kita doalah..