Thursday, December 24, 2009

Ahli muzik?

Lama tak buat posting baru...malassss...takde idea, bagi masa diri sendiri utk baca blog orang...utk ambik manfaat. Ada gak yg mmberi kesan bagi saya, terutama posting Ahlianizam. Posting tu memang sesuai bagi saya yg panas baran ni (kes anak2 la ni).
Tp tu la kan, betul lah bak kata posting tu, Allah kasi musibah supaya hati kita hancur, bila hancur mudah lah Allah kasi hidayah. Tapi tu terpulang jugak pada penerimanya sama ada nak menerimanya dengan redha atau tak. Redha, maka kita rasa amat bersyukur dgn musibah tu, tak redha... nauzubillah, kita akan rasa sedih dan menyalahkan ramai pihak.
Haaahhhh jauh pulak menyimpang... ni nak cerita. Cuti sekolah ni maklum lah ramai budak2 sekolah cuti, masa balik kampung suami pun apa lagi pegi taskil anak saudara dia yang baru lepas PMR utk keluar 10 hari. Alhamdulillah.... dgn ditemani adik bongsu suami, diorang berdua pun keluar 10 hari kat sekitar KL.
Bila balik sini pulak, ada anak jiran tu...suka main gitar, umur dia belasan tahun. saya selalu jugak cakap kat suami "pergi la taskil dia keluar" tapi macamne kan tu anak orang.
Jadi apa lagi, suami pun ikram sikit, tunjuk skill main gitar yg dah lama terpendam... jengjeng jeng jeng... tekejut badak la budak tu, apasal la pakcik kopiah ni rupa2nya bukan mainn terrer lagi menggoreng...
Siap jadi cikgu lagi kat situ...cikgu muzik? ahli muzik?
hari pertama, hari kedua, hari ketiga..... lepas tu start la taskillll.
Bila masuk azan je 'jom pegi surau'.... taskil solat jemaah. Nak taskil keluar.... nanti dulu la..
Alhamdulillah ...dapat jugak lah dia solat jemaah..tu baru intro, insya-Allah kengkawan doa lah hidayat seluruh alam...

3 comments:

MommyCT said...

bagus kan chot..ada baiknye kemahiran yg Allah bagi tu.

Macam artis lah. mana2 yg dah balik ke jalan yg lurus tu mmg elok sgt la sbb mungkin dapat influence peminat utk sama2 berubah.

Yard said...

subhanallah
dari pemain gitar ke dakwah ilallah
insyaALLAH

hainur hapis said...

http://blogkarkun.blogspot.com/